Guia de bones pràctiques en els centres de treball. Ministerio de Sanidad, 11 d’abril.

El Govern d’Espanya ha publicat una guia de bones pràctiques en centres de treball per prevenir els contagis del COVID-19, coincidint amb la reincorporació als seus centres de treball, dilluns i dimarts, de tots aquells treballadors i treballadores d’activitats no essencials que no puguin teletreballar.

La guia recull les mesures més essencials d’higiene i distància interpersonal per aplicar abans, durant i després de l’assistència a la feina.

Com a primera mesura, si es presentés simptomatologia o s’hagués tingut contacte estret amb persones afectades pel virus, la recomanació és que no s’acudeixi a centre de treball fins a confirmar que no hi ha risc per a un mateix o els altres. Per a això, s’ha de contactar amb el telèfon COVID de cada comunitat autònoma i consultar el decàleg d’actuació en cas de símptomes disponible en aquest enllaç.

Tampoc ho han de fer les persones més vulnerables per edat, per estar embarassades o patir afeccions mèdiques que, en cas necessari, poden contactar amb el seu metge perquè acrediti la seva necessitat d’aïllament i que, si fos així, es considerarà a efectes laborals una situació assimilada a accident de treball per a la prestació econòmica d’incapacitat temporal.

La totalitat de les mesures es detallen en aquest document:

Guía buenas prácticas en centros de trabajo

Comparteix

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email